!!!Jak nie dopuścić do spadnięcia
samochodu
z podnośnika kolumnowego!!!
Sprawdzić zabezpieczenia
Kontroluj nakrętki nośne.
Bardzo ważna sprawa!!!
Każdy podnośnik śrubowy jest tak zbudowany, że ma dwie nakrętki
nośną i zabezpieczającą.
Mniej więcej 90% ma szczelinę między nakrętkami, którą należy
sprawdzać co jakiś czas.
Jak masz konserwatora to on to zrobi przy przeglądzie.
Jak nie masz sprawdzaj sam.
Np. najbardziej popularny podnośnik Ostrów Wlkp. SDO 2.5 ma
nominalną szczelinę 12mm, jak zejdzie poniżej 10mm trzeba ją wymienić.
W podnośnikach, które mają dokumentację DTR jest szczegółowo
opisane, gdzie sprawdzić i jaka powinna być szczelin.
Niektóre podnośniki mają nakrętki na końcach wózka nośnego, wtedy
trzeba mieć nakrętkę kontrolną lub wyczuć luz na nakrętce nośnej.
Część podnośników ma jeszcze inne sposoby sprawdzenia nakrętki.
Najważniejsze, żeby była przerwa między nakrętkami. Bo jeśli
podnośnik chodzi na nakrętkach zabezpieczających, może w każdej chwili spaść.
Łapy podnośnika
- Łapy podnośnika po podniesieniu na od 30cm nie mogą się ruszać.
Chodzi o to, żeby łapy stały sztywno a co za tym idzie samochód
był stabilny.
Bez tego zabezpieczenie szczególnie w podnośnikach z dwoma
silnikami w czasie poziomowania, może dojść do rozsunięcia się łap i samochód
może spaść.
Talerzyki łap muszą być zabezpieczone przed wykręceniem .
Powinny mieć zabezpieczenie na końcu gwintu.
Często jest to pierścień siegera lub po prostu spaw.
Fundament i kotwy mocujące.
Dobry fundament to podstawa bezpiecznej pracy na podnośniku.
Przed montażem należy sprawdzić jakie są wymogi producenta.
Jeszcze przy podnośniku starego typu z grubą ramą podnośnik stoi
stabilnie dzięki ramie.
Przy podnośnikach bez ramy czy hydraulikach fundament jest
obowiązkowy.
Po montażu przy przeglądzie czy obsłudze czasowej trzeba sprawdzić
kotwy.
Bezpieczna obsługa
Tutaj mam na myśli uwagę przy podstawianiu łap.
Lepiej nie używać dodatkowych kloców czy podkładek.
Dobrym rozwiązaniem są przedłużki stosowane do busów czy
samochodów off road.
Uważać też należy przy podstawianiu kobyłek czy innych podstawek.
Tu łatwo stracić równowagę samochodu i może dojść do wypadku.
Jak masz jeszcze inne uwagi w tym temacie
pisz w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz